Фінляндія використовує безпілотні автомобілі для збору геопросторових даних

Фінляндія використовує безпілотні автомобілі для збору геопросторових даних


Із поширенням автономного транспорту зростає й значення геопросторових даних, які збирають такі машини, для вирішення актуальних міських проблем. Безпілотний автомобіль Фінського інституту геопросторових досліджень (FGI) постійно сканує навколишнє середовище, фіксуючи високоточну інформацію про стан доріг, міську рослинність як поглинач вуглецю, а також фактори ризику підтоплень. Зібрані масиви даних відкривають нові можливості для міського планування, екологічного моніторингу та управління інфраструктурою.

Міста потребують точних даних для підготовки до підтоплень, екстремальних погодних умов чи погіршення стану доріг. Саме таку інформацію збирає автономний автомобіль FGI Національного земельного кадастру Фінляндії у містах Еспоо та Гельсінкі. Високоточні сенсори під час кожної поїздки фіксують великі обсяги просторової інформації про довкілля, що суттєво підвищує можливості управління міською інфраструктурою та стійкістю міст до змін.

FGI реалізує проєкт Self-driving Cars and Future Data (Big Data), покликаний вивчити різноманітне застосування даних, які збирають безпілотні автомобілі. У реалізації проєкту бере участь Науково-дослідний інститут вимірювання й моделювання забудованого середовища (MeMo) Університету Аалто за підтримки Європейського фонду регіонального розвитку (ERDF). Можливості застосування таких даних настільки різноманітні, що багато з них ще тільки належить відкрити. Для цього дослідники використовуюють реальні кейси.

«Ми за допомогою автономного автомобіля збираємо різнопланові дані про навколишнє середовище. Зараз досліджуємо можливості отримання інформації щодо стану колій, дерев уздовж дороги та оцінки здатності зелених насаджень до поглинання вуглецю», — розповідає професор FGI Юха Гююппя.

Геопросторові дані для міст

Наразі безпілотних авто у Фінляндії небагато. Автономна дослідницька платформа ARVO, створена фахівцями FGI, забезпечує збір даних за допомогою найсучасніших сенсорів і виконує роль мобільної лабораторії.

Очікується, що кількість автономного транспорту в майбутньому зростатиме, а разом із цим — і можливості для систематичного збору геопросторових даних завдяки руху таких авто. Однак для повноцінного використання цих рішень необхідно оновити законодавчу базу, щоб компанії могли ділитися цими цінними даними на користь міст й усього суспільства.

«Міста можуть використовувати дані, зібрані автономними транспортними засобами, для розв’язання найрізноманітніших завдань. Головне — враховувати формати збору й обробки даних», — додає Юха Гююппя.

Фахівці FGI допомагають муніципалітетам розібратися з основами роботи з даними з автономних авто, щоб міста могли максимально ефективно їх використовувати. Водночас просторові дані, отримані завдяки безпілотникам, відкривають нові можливості для стартапів. Підприємствам у сфері геоданих допомагає EU-проєкт Location Innovation Hub, який підтримує розвиток бізнесу на основі геопросторової інформації.